Belka
Piątek, 29 Marca 2024   imieniny: Wiktoryna, Cyryl, Eustachy
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Małe sklepy notują rekordowy wzrost sprzedaży masła i zdrowych produktów

Data publikacji: 2017-08-23, Data modyfikacji: 2017-08-29
A A AWydrukDrukuj  
 
Małe sklepy notują rekordowy wzrost sprzedaży masła i zdrowych produktów

W lipcu w sklepach małoformatowych masło i produkty kojarzone ze zdrowym stylem życia, np. musy owocowe, osiągnęły jeden z największych rocznych wzrostów wartości sprzedaży - podała Polska Izba Handlu.

"W lipcu 2017 r. klienci wydali na zakupy w sklepach małoformatowych (o powierzchni do 300 m kw.) średnio o 13,07 zł więcej niż rok wcześniej" - poinformowała Polska Izba Handlu (PIH) w poniedziałkowym komunikacie. Jak wynika z danych firmy badawczej CMR, która na zlecenie PIH zrobiła badanie dot. sklepów małoformatowych, wśród produktów, które odnotowały największe wzrosty wartości sprzedaży w ujęciu rok do roku, znalazło się masło. 

"W lipcu 2017 r. wydatki na masło były o prawie 40 proc. wyższe niż rok wcześniej" - czytamy w komunikacie. "Wzrost ten wynikał wyłącznie z podwyżek cen masła" - poinformowała PIH. 

"Duże wzrosty zarówno w liczbie transakcji, jak i w wartości sprzedaży notują natomiast kategorie kojarzone ze zdrowym stylem życia, takie jak produkty sojowe i ryżowe, chipsy owocowe czy musy owocowe" - podała PIH. 
"Udział tych produktów w całkowitych obrotach sklepów małoformatowych pozostaje znikomy" - dodano. 

Całkowitą wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych wzrosła w lipcu o 3,3 proc. rdr. "Sklepy odnotowały mniej transakcji i dlatego całkowita wartość sprzedaży wzrosła mniej, niż średni jednorazowy wydatek klientów w sklepach " - wyjaśniła w poniedziałek PAP Elżbieta Szarejko z CMR. Liczba transakcji była o 2 proc. niższa niż w lipcu 2016 r. 

"Wydatki na piwo, które jest najczęściej kupowanym produktem w sklepach małoformatowych (w lipcu pojawiało się na 27 proc. paragonów) były wprawdzie o około 2 proc. wyższe niż w lipcu 2016 r., ale już w porównaniu z czerwcem br. nieznacznie spadły. Na lody klienci sklepów małoformatowych wydali w lipcu o 8 proc. mniej niż w czerwcu" - poinformowała PIH. 

Dodano, że w lipcu liczba transakcji z udziałem napojów utrzymała się na poziomie sprzed roku, ale w porównaniu z czerwcem br. obniżyła się o 4 proc. "Największe spadki odnotowały soki, nektary i napoje niegazowane (spadek liczby transakcji o 7 proc. w stosunku do czerwca), a także wody butelkowane czyste i smakowe" - podano.

Badaniem objęto sklepy małoformatowe do 300 m kw., czyli małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe. 

Źródło: www.kurier.pap.pl

informator-lokalny.pl
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 
stargardzki

Powiat stargardzki - powiat w województwie zachodniopomorskim (północna część) ze stolicą w Stargardzie (Szczecińskim). Zaliczają się do niego gminy Stargard (gmina miejska), Chociwel, Dobrzany, Ińsko, Suchań, Dolice, Kobylanka, Marianowo, Stara Dąbrowa, Stargard (gmina wiejska). Powstał w 1999 roku.

Powiat zaprasza na swoje ziemie bogatą ofertą atrakcji, które wynikają także z naturalnych uwarunkowań. Jeziora pozwalają na żeglowanie, nurkowanie, a i wędkarze zamoczą tu kija. Las oferuje swoje skarby w postaci dorodnych grzybów i jagód, każdemu, kto zdecyduje się na spacery wśród różnorodnego drzewostanu. Na szlaki turystyczne można wybrać się zarówno pieszo, jak i na rowerze. Istnieje też możliwość spływów kajakiem. Trzeba pamiętać o zabytkach w postaci drewnianych kościołów na wsiach oraz pałaców i dworków.   

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola